Výsledky inspekční činnosti
Ve školním roce 2018/2019 proběhla inspekce ve dnech 11.–13. června 2019 se zaměřením na činnost lycea (1. rok činnosti, 2 měsíce v nových prostorách)
--------------------------------------------
Ve školním roce 2013/14 proběhla inspekce ve dnech 14.–16. dubna 2014.
Z inspekční zprávy:
Hodnocení podmínek k realizaci vzdělávacích programů (závěr)
Rovný přístup při přijímání ke vzdělávání, při zohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce v průběhu vzdělávání i školní poradenství jsou na požadované úrovni. Podmínky materiální, finanční a personální umožňující škole realizovat školní vzdělávací programy na požadované úrovni. Oblast řízení školy a partnerství se zákonnými zástupci jsou příkladem dobré praxe.
Hodnocení průběhu vzdělávání ve vztahu ke vzdělávacím programům (závěr)
Školní vzdělávací programy jsou v souladu se závaznými dokumenty MŠMT. Organizace a průběh vzdělávání ve vztahu k naplňování školních vzdělávacích programů jsou příkladem dobré praxe. Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků a funkčních gramotnosti žáků je na požadované úrovni. Podpora rozvoje sociální gramotnosti je na vynikající úrovni.
Závěry
- Řízení školy a partnerství - týmová spolupráce pedagogických pracovníků školy a intenzivní komunikace se zákonnými zástupci dětí a žáků kladně ovlivňují průběh vzdělávání.
- Účinná podpora rozvoje osobnosti žáků - velmi dobrý vztah učitelů k žákům, příjemné klima ve třídách a struktura výuky vytvářejí vhodné podmínky pro vzdělávání.
- Vynikající výsledky v cizích jazycích.
- Vedení žáků k zážitkům toho, jak věci fungují a k jejich samostatnému poznávání, napomáhá získávání potřebných kompetencí a podporuje rozvoj gramotnosti.
- Systematické a průběžné hodnocení individuálních výsledků vzdělávání žáků, zejména individuálního pokroku, prezentace výsledků.
- Kvalitní úroveň předškolního vzdělávání všestranně rozvíjí osobnost dětí, vytváří velmi dobré předpoklady pro jejich další vzdělávání: rozvoj přírodovědné gramotnosti, podpora sociální gramotnosti, prosociálních činností, příkladná spolupráce se zákonnými zástupci, velmi pozitivní klima, vysoké osobní nasazení pedagogických pracovnic
--------------------------------------------
Ve školním roce 2008/09 proběhla inspekční činnost ve dnech 9.–11. června 2009. Účelem bylo získávání a analýza informací o vzdělávání dětí a o činnosti školy. Inspekční tým hodnotil podmínky, průběh a výsledky vzdělávání poskytovaného naší školou, naplnění školního vzdělávacího programu a jeho soulad s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem.
Z hodnocení ČŠI vyplývá:
- Škola cílevědomě uplatňuje rovný přístup ke vzdělávání, usiluje o vyrovnání vzdělávacích příležitostí, zohledňuje vzdělávací potřeby jednotlivců.
- Vedení školy je efektivní. Jeho základy tvoří promyšlená pravidla, otevřená komunikace a týmová spolupráce učitelů.
- Škola má všestranně velmi dobré podmínky pro svou činnost, vzdělávání se uskutečňuje v bezpečném prostředí.
- Průběh vzdělávání podporuje všestranný rozvoj osobnosti žáků.
- Spolupráce s partnery je v prvním roce existence školy nadstandardní a významně pomáhá rozvoji školy.
- Vzdělávání výrazně podporuje rozvoj klíčových kompetencí. Škola usiluje o vyvážený rozvoj rozumových, kreativních, uměleckých, praktických a sociálních dovedností.
- Škola sleduje úspěšnost žáků průběžně, cíleně a systematicky.
- Činnost školy je v souladu s rozhodnutím o zařazení do rejstříku škol. Škola poskytuje vzdělávání v souladu se zásadami a cíli školského zákona, výuka probíhá na základě platných učebních dokumentů.
- Vstřícné klima školy podporuje pozitivní mezilidské vztahy a žádoucí společenské postoje.
- Škola využívá finanční prostředky přidělené ze státního rozpočtu v souladu s účelem, na který byly přiděleny. Pro účely poskytování dotací ve smyslu zákona o poskytování dotací soukromým školám inspekce hodnotí činnost školy jako lepší než průměrnou.